Dzień popcornu – 19 stycznia

Ludzie dzielą się na dwa typy. Jedni kochają w kinie jeść popcorn, a drudzy – nie wiadomo dlaczego – nie 😉 Uważam to za ogromne faux pas, że jako zdecydowana wielbicielka średniego zestawu z colą nie miałam pojęcia, że popcorn ma swoje święto. Zdecydowanie trzeba to uczcić.

Kiedy 8 lat temu (dokładnie policzyłam) wymyśliłam tę kartę pracy, bawiliśmy się z nią świetnie. Pora odkurzyć stare archiwa. Podsyłam wam kilka pomysłów, jak wykorzystać kubełek, ale nie krępujcie się, możecie wymyślić i wykorzystać coś swojego.

Każdy z moich uczniów dostał kartę pracy, a następnie losował słowo spośród przygotowanych przeze mnie wcześniej karteczek. Wszystkie były rzeczownikami. Należało wypełnić kubełek popcornu określeniami opisującymi wylosowany wyraz. Do dyspozycji oddałam słowniki, podręczniki, telefony, laptopy oraz własne głowy. Muszę przyznać, że pomysłowość uczniów nie zna granic. Przy okazji tej zabawy można przysłuchać się dzieciom i ocenić poprawną wymowę.

Innym razem segregowaliśmy czasy teraźniejsze. Klasa piąta wzięła na tapet Present Simple i Present Continuous. Pracowali w grupach i ponownie mieli do dyspozycji wszelkie pomoce naukowe. Liczyły się charakterystyczne zwroty, formy gramatyczne oraz wszystko, co pomogło im zrozumieć różnicę między czasami.

W tych ćwiczeniach nie chodzi o przestudiowanie konkretnego zagadnienia gramatycznego czy leksykalnego, nie chodzi o to, by było pięknie i estetycznie. Liczy się praca własna włożona w rozgryzienie tematu. Te lekcje zrobiły się same i wzbudziły spore emocje. A jak wiemy, emocje pomagają zapamiętywać.

Wybaczcie jakość zdjęć – to naprawdę było 8 lat temu 🙂

A tutaj klikajcie, by pobrać POPCORN i świętować razem ze mną jego dzień.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *