Twój koszyk jest obecnie pusty!

Dzień Emotikona
Słowo emotikon powstało z połączenia dwóch angielskich słów: emotion oraz icon. Znaczek „:-)” został użyty po raz pierwszy 19 września 1982 o godzinie 11:43 przez profesora Scotta Fahlmana z Carnegie Mellon University, jednak sam pomysł typograficznych emotikonów złożonych ze znaków przestankowych pojawił się po raz pierwszy 30 marca 1881 w satyrycznym magazynie Puck.
Dziś ich miejsce zastąpiły emoji w formie obrazkowej, których zadanie pozostaje niezmienne: przede wszystkim mają wyrażać emocje. Dlaczego by nie wykorzystać ich na lekcji? 🙂 A może pójść jeszcze o krok dalej? Czy emoji nie są trochę podobne do główek ludzików Lego? Ręka do góry, kto choć raz nie miał okazji się nimi pobawić. Nikt nie podnosi? Wiadomo! Lego zna każdy. Dziś pokażę wam, jak mogą przydać się w nauce języka obcego.
Losowanie: w woreczku umieszczamy dowolną ilość głów lub całych postaci LEGO. Dziecko, nastolatek, dorosły (bo te klocki nie liczą nam lat) losuje figurkę i opisuje jej emocje. Dodatkowo może wyjaśnić dlaczego jego/jej zdaniem ludzik tak się czuje. Być może Tom jest wściekły, gdyż pies zjadł mu dziś rano jego ulubioną parę butów 😉
Projekt do wykonania w szkole, na zajęciach indywidualnych albo w domu. Potrzebna będzie wesoła gromada ludzików z różnymi wyrazami twarzy oraz gadżety pomocnicze. Mogą być również klockami, ale nie muszą. Ustawiamy naszego ludzika w konkretnej scenerii, aranżujemy statyczną scenkę, robimy jej zdjęcie i opisujemy. Wyjaśniamy, jak nasz ludzik się czuje i dlaczego. Kate and Bob are happy because it’s their birthday today. Możemy pominąć TIK, ale uważam, że zrobienie z tego prezentacji, animacji lub filmiku mocno urozmaici zajęcia czy pracę domową.
Obrazki: Możemy przygotować wcześniej obrazki pełne emocji. Wyświetlamy je w klasie i każdy ma za zadanie opisać jeden ze slajdów. Wtedy zobaczymy jak różnie uczniowie mogą odbierać dane sytuacje. Spójrz na przykładowe zdjęcie. Czy ta pani jest szczęśliwa, bo taksówka przywiozła ją do wymarzonego hotelu? A może jest wściekła, bo po drodze pokłóciła się z mężem i kazała mu zatrzymać samochód? A może to studentka, która po raz pierwszy wybiera się do akademika i jest trochę niepewna, jak to będzie?
Klocki Lego to niekończące się możliwości. Opisz w komentarzu swój pomysł na wykorzystanie ich w temacie emocji. Miłej zabawy!
Dodaj komentarz